בראשית | In the beginning

רעים מבקש היוצר; לא גוויות, ואף לא עדרים ומאמינים. יוצרים-עמיתים מחפש היוצר – את הכותבים ערכים חדשים על לוחות חדשים.

רעים מבקש היוצר, וקוצרים – ממש כמותו; שכן הכל בו בשל אלי קציר.

פרידריך ניטשה, “כה אמר זרתוסטרא”

מטרת הבלוג הזה היא למצוא רעים. ניטשה, ועוד רבים אחרים כמונו, לפניו ואחריו, חשו את אותו רצון עצום, אותו מקור בו זמני של כוח ענק ותסכול עצום. זהו רצון שאינו מתפשר; רצון אקטיבי, בעל תקוות גדולות ומשקל גדול.

היוצר מחפש רעים – הוא אינו ממתין להם ללא פעולה. היוצר החליט – זהו אחד מרצונותיו, והוא פועל כדי לממשו. הבדידות יכולה לעוור, והיוצר הוא בעל רצון שאינו מתפשר: שותפים אמיתיים. לא גויות שאינן לוקחות חלק בתהליך היצירה; לא עדרים הנוהים אחרי אופנות; ולא מאמינים ההולכים אחריו בעיניים עצומות. בבחירה בין בדידות לבין גוויות, עדרים או מאמינים, הוא בוחר בבדידות.

היוצר מחפש יוצרים – עמיתים אשר, כמותו, כותבים ערכים חדשים על לוחות חדשים. הוא יודע מה גודל רצונותיו ומה גודל תקוותיו לקשר עם רעים-עמיתים אלו, ומכוון את עצמו לאלו הרוצים לשפר את עצמם וסביבתם ללא פחד. הוא אינו מעוניין באלו השוקטים על מי מנוחות ומקבלים את הקיים בדרך בה הוסבר להם.

אם כן, זהו היוצר: משתוקק לחברה, אך לא בכל מחיר. בוחן את עצמו ואת סביבתו, ומוכן לשנות את כל הדרוש שינוי. מחפש שותפים גם ליצירה וגם לקצירת פירותיה. יוצר זה נמצא, כמעט בכל סיטואציה, בבדידות כמעט מוחלטת.

כיצד מחפש היוצר? כל אחד בדרכו. במקרה הזה, הבלוג הוא הדרך. כאן אשתף, כל עוד ארצה, ברגשות, מחשבות, דילמות, רצונות, ותקוות. אני מקווה שגם את או אתה יוצרים שקוראים את הטקסט וחשים באותו הרצון – להיות ולחיות באושר לא מתוך פשרה או קבלת המציאות, אלא מתוך חדווה מלאה.

זהו – כמעט הגענו לסוף הרשומה הראשונה. השבועות האחרונים לא היו קלים עבורי (פירוש המילה “האחרונים” נמצא בתאריך בו הועלתה הרשימה); אף על פי כן, רשומה ראשונה אינה רגע חולף; הרגשות והתחושות המיידיות יותר יטופלו ברשומות הבאות.

בהצלחה!

יאיר

I am keeping an english version as well. Note that it is a translation of the hebrew version, not the native one.

“Companions the creator seeks; not corpses, not herds and believers. Fellow creators the creator seeks – those who write new values on new tablets. Companions the creator seeks, and fellow harvesters; for everything about him is ripe for the harvest.”

Friedrich Nietzsche, “Thus Spoke Zarathustra”

The purpose of this blog is to find companions. Nietzsche, and many others like us, before and after him, felt the same overwhelming desire, the source of both amazing strength and deep frustration. This is an unrelenting will; an active will, with great hopes and a heavy weight.

Companions the creator seeks – he does not wait for them passively. The creator has decided – this is one of his desires, and he acts to achieve it. Loneliness can blind a person, and the creator has an uncompromising desire: true companions. Not corpses, who do not take part in the process of creation; not herds, who follow the latest trend; and not believers, who follow blindly. Faced with a choice between loneliness, corpses, herds and believers, he chooses loneliness.

Creators the creator seeks – fellows that, much like him, write new values on new tablets. He knows the enormity of his desires, and the great expectations he has from his relationship with these fellow creators, and aims himself to those who wish to better themselves, and the environment, without fear. He does not want to engage himself with those who wait quietly, accepting things as they have been explained to them.

So, this is the creator: desires company, but not at any cost. Inspecting himself and his surroundings, willing to change that which requires change. Searching for companions both to create with and to harvest with. This creator is, at almost any situation, at near total isolation.

How does the creator seek? Each in his own way. In this case, this blog is the way. Here, I will share, as long as I wish, my feelings, thoughts, dilemmas, wishes and hopes. I hope that you who are reading this text are also feeling the same desire – to be and to live happily, not out of compromise, but rather out of true pure joy.

This is it – we’re at the end of the first entry. These last weeks have not been easy for me (you can check the date to figure out what “these” means); still, a first entry is not a passing moment; I’ll detail the more immediate feelings and sensations I’m experiencing in the following entries.

Good luck!

Yair]]>


Posted

in

by

Tags:

Comments

3 responses to “בראשית | In the beginning”

  1. Squaredevil Avatar

    אכן – בהצלחה.
    וכמו שאמר דניאל קייס בתשובה לשאלתו של אייזק אסימוב, במעמד קבלת פרס ההוגו, ששאל אותו ‘איך עשית את זה’ –
    שמע, אם תגלה איך עשיתי את זה, ספר לי, טוב? הייתי רוצה לעשות זאת שוב.

  2. אטאלנטה Avatar

    זה תמיד מעניין לשמוע מה דוחף אנשים לכתוב.
    באופן מרגיז למדי, אני נוטה לומר שזה יהיה קושי, אי נוחות, עצב, סבל (ועוד רשימה ארוכה של רגשות שליליים),
    בכל אופן, כך זה מסתמן סטטיסטית.
    אולי זה טמון ברצון שלנו להיות במצב של “מעז יצא מתוק”, אולי זה כי אנחנו רוצים לשחרר קיטור, לנסח את הבלאגן בראש…
    אולי זה סתם כי אנחנו אקסהביציוניסטים 😛
    אני מקווה שהשבועות הבאים יהיו במגמת שיפור מתמדת. לשנינו (אם לא אכפת לך 😉 )

  3. Yair Avatar

    אין סכין מתחדדת אלא בירך חברתה – זו אחת הסיבות (ולא סתם תת-הכותרת של הבלוג).
    נכון, הרבה מהדחף לכתוב מגיע ממקומות קשים, אבל אולי נחליף את השאלה “מה דוחף אנשים לכתוב” בשאלה “מה גורם לאנשים אחדים לכתוב ולאחרים לא?”
    בינתיים, מהקצת שקראתי (אצלי, אצלך, אצל SD ועוד כמה), אני מאמין שהדחף אצלנו לכתוב מגיע משילוב: מצד אחד קושי רגעי, ומצד שני – אופטימיות, אמונה שבעזרת עבודה קשה אפשרי שהדברים יסתדרו, וזו כבר מחשבה מעודדת מאוד :). עליות וירידות יש תמיד (ולא נראה לי שהיינו רוצים לבטל אותן), אך לא כולם מאמינים שתהיה עוד עליה כשהם עפים בירידה בלי ברקסים.
    בקשר לאיחולים – תודה :). אני עבדתי לפי “ספר ההוראות של יאיר” שהגיע עם המוצר, ודברים תקתקו בצורה מושלמת – כל הבעיות הרגעיות תוקנו, ועכשיו אלו ארוכות הטווח יותר נמצאות בבדיקה. אבל על זה אספר ביתר פירוט אם תשאלי, או בעתיד.
    כרגיל – בהצלחה לכולנו 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *